Zarządzanie programami lojalnościowymi – co można zyskać?

Dobrze dobrany system lojalnościowy niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorstwa. Możemy zyskać grono stałych odbiorców, którzy będą regularnie korzystać z naszych usług, a tym samym przyczynią się do zwiększenia zysków z działalności. Zarządzanie programami lojalnościowymi – http://positiveretail.pl/systemy-lojalnosciowe/ – to złożony proces, który umożliwi nam określenie, które akcje marketingowe budzą największe zainteresowanie, a także są najbardziej opłacalne. System pozwala na zgromadzenie dużej ilości informacji, a także ich analizę. Na podstawie otrzymanych danych będziemy mogli odrzucić najmniej efektywne działanie, a rozwinąć akcje, które przynoszą najwięcej korzyści. Zarządzanie programami lojalnościowymi niesie obustronne zadowolenie – klienci są usatysfakcjonowani np. atrakcyjnymi nagrodami, czy też rabatami, a my osiągamy zamierzone cele działalności.

Zarządzanie programami lojalnościowymi – kiedy warto?

Kompleksowe zarządzanie programami lojalnościowymi rozpoczyna się już w momencie ich projektowania. Narzędzie zbiera szereg niezbędnych nam danych, które dotyczą m.in. upodobań klienta, jego preferencji dotyczących produktów, czy też zachowaniach na zakupach. Możemy dowiedzieć się, jakie działania wdrożyć, aby lepiej spełniać potrzeby odbiorców, a także zwiększyć wzrost sprzedaży produktów oraz usług.

Oczywiście, zarządzanie programami lojalnościowymi wymaga czasu. Poznawanie oczekiwań zarówno stałych, jak i nowych odbiorców, jest procesem ciągłym. Musimy mieć świadomość, że preferencje ulegają zmianie. Nasz system zarządzania musi je monitorować, a także odpowiadać na zapotrzebowanie.

Dzięki profesjonalnemu narzędziu możemy tworzyć schematy akcji promocyjnych. Odbywa się to na podstawie profili klientów. Wymaga to sporządzenia stosownego raportu, a także jego analizy. Zarządzanie programami lojalnościowymi obejmuje również pełną obsługę kart lojalnościowych, czy też naliczanie punktów po zakupie produktów lub usług. Końcowym etapem jest sporządzanie raportów sprzedażowych.

Nieskończona ilość możliwości

System możemy rozwijać w zależności od naszych aktualnych potrzeb. Dzięki temu zawsze będzie on dostosowany do naszego przedsiębiorstwa. Możemy opracować raporty dla każdego posiadanego punktu sprzedaży. W każdym z nich można wyodrębnić wiele czynników m.in. wieku osoby, miejsca zamieszkania, ilości przeprowadzonych transakcji w wybranym okresie, sposobu zapłaty (karta lub gotówka), otrzymanych rabatów, zniżek, czy też gratisów. Nie musimy wynajmować dodatkowych osób, które przeprowadziłyby dla nas badania statystyczne. Wszystko możemy zrobić samodzielnie, dzięki czemu zyskamy nie tylko czas, ale również pieniądze. Warto również dodać, że analiza otrzymanych danych przebiegnie sprawnie i bezproblemowo. Raporty są przedstawiane w sposób czytelny np. w formie wykresów.

Warto również skorzystać z dodatkowych modułów, które jeszcze bardziej ułatwią nam monitorowanie programów lojalnościowych. Do jednych z nich należy m.in. POS (Profesjonalna Obsługa Klienta), który umożliwia szybkie naliczenie rabatów lojalnościowych w punktach stacjonarnych.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *